vrijdag, maart 29, 2024

Contracten en overeenkomsten

Contracten – Contracten zijn bindende afspraken. Beide partijen moeten zich aan de inhoud houden. Daarom is het belangrijk dat je weet wat je afgesproken hebt en weet waarvoor je tekent. Eenmaal getekend zit je er namelijk aan vast en dat kan hele vervelende consequenties hebben, vooral wanneer je bepaalde zaken vergeten bent op te nemen of als je hebt getekend voor onredelijke afspraken..

Laat uw contracten nakijken voordat u ze ondertekent

Als u een overeenkomst moet tekenen, is het verstandig deze eerst te laten nakijken door een professional. Staat alles er wel zo in als het is afgesproken? Wat betekenen bepaalde afspraken in de praktijk? Is er wel over alles goed nagedacht? Zijn er algemene voorwaarden van toepassing? Onze ervaring is dat vaak toch veel zaken over het hoofd worden gezien of dat overeenkomsten niet duidelijk genoeg worden geformuleerd. Sommige contracten kunnen bovendien aanzienlijke financiële consequenties met zich meebrengen, die achteraf enorme schade opleveren. Dan is het beter even te investeren in een goede check vooraf.

Voorkomen is beter dan genezen: wij helpen ook met contracten opstellen

Helaas ontstaan een heleboel problemen omdat partijen ieder van andere veronderstellingen uitgaan. Daarom adviseren wij ook graag vooraf bij het opstellen van een waterdicht contract en helpen wij u de juridische risico’s te inventariseren en af te dekken. Hiermee voorkomt u een heleboel financiële ellende achteraf.

Contract niet nagekomen?

Komt de andere partij zijn afspraken niet na? Of vindt hij dat u uw afspraken niet goed bent nagekomen? Een advocaat helpt u hierbij. Hij kan u helpen te interpreteren wat er is afgesproken en wat er redelijkerwijs van partijen verwacht kan worden. Soms lukt dat in overleg, in andere gevallen in een juridische procedure. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om te vragen of we u kunnen helpen: 070 302 40 30 of het contactformulier.

Meer over......

Recente artikelen

Kom werken bij Kortman Advocaten Den Haag

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.