vrijdag, maart 29, 2024

Verbintenissenrecht

Verbintenissenrecht is een heel breed rechtsgebied. Bijna alles wat partijen met elkaar verbindt valt eronder. Denk aan mondelinge afspraken en contracten, maar ook maar ook veroorzaakte overlast, schade en aansprakelijkheid. Het verbintenissen regelt de verhouding tussen twee partijen, zoals een huurovereenkomst, leverancier of geldlening. Een goed contract of overeenkomst kan veel problemen voorkomen.

Een greep uit de situaties die in het verbintenissenrecht thuishoren waarvoor u bij ons terecht kunt:

Het laten nakijken of opstellen van overeenkomsten

Voordat u een overeenkomst waar behoorlijke belangen mee gemoeid zijn opstelt of gaat tekenen kunt u beter eerst een expert ernaar laten kijken. Wij kunnen u ook helpen met het opstellen van een goede overeenkomst. Een goede overeenkomst is namelijk maatwerk. Zo kunt u met een kleine investering vooraf, uzelf heel veel ellende besparen.

Advies over algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden vallen ook onder het verbintenissenrecht. Al ben je ze niet echt overeengekomen, ze zijn wel vaak van toepassing. Wij helpen u bij het opstellen van de juiste algemene voorwaarden voor uw bedrijf, maar ook als onredelijke algemene voorwaarden van een wederpartij tegen u gebruikt worden.

Problemen bij de naleving van overeenkomsten

Doet de ander niet wat hij heeft afgesproken met u? Of betaalt hij niet op tijd en betwist hij uw rekeningen? Dan kunt u heel gauw in een slepend conflict terecht komen, waar u niet makkelijk meer uit komt. Als u tijdig een advocaat inschakelt, kan hij soms met behulp van één briefje ervoor zorgen dat alles weer op de rit komt. Is het daarvoor al te laat? Ook dan kunnen wij u helpen, of u nu de eiser bent of in het ‘beklaagdenbankje’ zit, een particulier bent of een bedrijf. Neem geheel vrijblijvend contact op met Kortman Advocaten om te vragen of wij u kunnen helpen: 070 302 40 30 of het contactformulier.

Meer over......

Recente artikelen

Kom werken bij Kortman Advocaten Den Haag

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.